Köpvillkor

1. Köpinformation

 

Vid beställning och ordergodkännande träffas avtal om köp mellan PM Eventradio och dig som kund. Beställda produkter förblir PM Eventradios egendom tills dess att de är till fullo betalda. När du lägger din beställning hos oss uppger du dina företagsuppgifter/personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

 

Order

 

Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din order.Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall kunden ej har betalt tidigare fakturor, om det föreligger misstanke om bedrägeri, eller om det finns rättsliga tvister. Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.

 

2. Priser och betalsätt

 

Samtliga priser anges exklusive moms. Moms tillkommer med 25 %. Fraktavgifter kan tillkomma. Vid postförskott, tillkommer postförskottsavgifter, vilket i sådana fall framgår i ordern. Efter att en order har bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

 

Vi erbjuder följande betalsätt:

 

• Postförskott vid leverans - Du betalar först när du hämtar ut din beställning på ditt närmaste postombud. Postförskottsavgift tillkommer.

 

• Förskottsbetalning – Efter att du har godkänt din order från oss, skapas det en faktura. Fakturan kan du betala till vårt Bankgirokonto i förskott, därefter skickas ditt paket.

 

• Fakturering – Kunder som önskar använda sig av denna metod får uppge sina uppgifter till vår Kundservice. Fakturering gäller endast företag. Kontakta oss för mer information om faktureringsgräns.

 

3. Leveransinformation

 

Leveranstiden avgörs av det fraktsätt du väljer. Ej lagerhållna varor som beställs från leverantör får längre leveranstid. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Vi kan inte erbjuda någon ersättning på grund av en leveransförsening.

 

Om din beställda vara är slut i lager hos våra leverantörer, meddelas du detta per e-mail eller telefon. Finns det flera varor i samma order, kan du välja att invänta den resterade produkten och få alla varor inskickade vid samma tidpunkt eller dela upp ordern. Vid uppdelning tillkommer fraktavgifter för varje paket. Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.

 

För ej utlösta paket debiterar vi dig 395 kr för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

 

Vi erbjuder följande fraktsätt:

• Brev/ Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt i din brevlåda. Skrymmande försändelser kan komma att levereras till närmaste postombud.

 

• Postpaket – Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.

 

• Företagspaket – Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl. 08.00-16.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas på Postens Företagscenter eller Postens Åkericentral. Om företagets leveransadress är till en boxadress eller till ett box-postnummer levereras godset direkt till närmaste utlämningsställe. Vid eventuell ny utkörning har Posten rätt att debitera dig för uppkomna kostnader.

 

4. Transportskador och felexpediering

 

Om produkten är transportskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Posten inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot Posten ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

 

En beställning som är felaktigt expedierad behöver du anmäla snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.

 

Force Majeure

 

PM Eventradio är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar PM Eventradios fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

5. Garanti och reklamation

 

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd.

 

Förbrukningsvaror samt tillbehör följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Kontakta vår Kundservice för mer information.

 

Teknisk support

 

För teknisk support har PM Eventradio rätt att hänvisa kund till tredjepartsföretag, betalsupport eller till respektive produkttillverkare. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare och endast via kontakt via e-mail eller hemsida.

 

6. Ångerrätt och Öppet köp

 

Ångerrätt gäller i 14 dagar enligt distans- och hemförsäljningslagen. För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.

 

För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick och skall skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen i oskadat skick. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör såsom bruksanvisning, batterier, kringutrustning, m.m. ska gå med i returen.

 

PM Eventradio förbehåller sig rätten att inskränka i ångerrättsmöjlighet i de fall där förpackningen saknas, är väsentlig skadad, förändrad eller om det fattas delar av produkten samt tillbehören. Kontakta vår Kundtjänst. Kontakta oss alltid först innan du returnerar en vara, för vidare instruktioner. Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. Du kan även lämna tillbaka produkten i vår adress: Lilla Varvsgatan 6, 211 17 Malmö, efter överenskommelse. PM Eventradio kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

 

Undantag från ångerrätten:

 

• Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.

 

• Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.

 

• Ångerrätten gäller inte specialbeställda produkter som inte ingår i vårt ordinarie sortiment.

 

• Ångerrätten för företag gäller efter överenskommelse.

 

Återbetalning/Kreditering:

 

 En återbetalning/kreditering sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur.

 

7. Kontakt och övrig information

 

För information om oss, våra produkter eller övrigt, samt vid reklamationer, finns vi tillgängliga via e-mail och telefon. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Våra köpvillkor är komplement till Konsumentköplagen samt Distanshandellagen.

 

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now